When I am thinking of sad places, Chernobyl always comes to mind. A place that was vibrant with life, up until April 1986. Then Reactor number 4 of the power plant exploded causing the evacuation of more than 350,000 people over the span of huge area and over 15 years.
Today the city is mostly a ghost town, aside from a few remaining residents.
Rebecca Litchfield is no stranger to the Soviet Union in general and to Chernobyl in particular. She has done two trips to the area, one in 2012 and one in April this year. The photos she brought back are some of the saddest I’ve seen.
The photograph to the right demonstrates the application of the rule of thirds. The horizon sits at the horizontal line dividing the lower third of the photo from the upper two-thirds. The tree sits at the intersection of two lines, sometimes called a power point or a crash point. Points of interest in the photo do not have ....count....
از عناصرقدرتمند در تركيب بندي عكس، خطوط هستند كه با ممارست شما، تاثير پويايي بر حس عكس و يا هدايت چشم مخاطب به عكس مي گذارند.
خطوط مختلف تاثيرات متفاوتي بر عكس مي گذارند. اينكه چطور از خطوط بهره ببريم اتفاقي نيست، بلكه به زمان و تمرين احتياج دارد.
يك تمرين بسيار ساده مراجعه به عكس هاي قديمي تان است. در آنها به دنبال استفاده درست يا نادرست خود از خطوط باشيد و دفعه بعد كه دوربين تان را بر مي داريد، قبل از كادربندي، از خود بپرسيد كه چه خطوطي مقابل شما هستند و چگونه مي توانيد از آنها بهره ببريد. همچنين از خود بپرسيد كه آيا خطوط الگوي خاصي را دنبال مي كنند تا شما بر جذابيت عكس تان بيفزاييد؟
هرچند استفاده از خطوط يكي از موثر ترين ابزار هاي تركيب بندي است،ولی مثل هر مهارت تركيب بندي ديگر تكنيكي نيست كه براي يك مبتدي به سادگی ميسر باشد.
البته شما در صورتي موفق خواهيد شد كه سه اصل را دارا باشيد:
دانش، چشم هاي خلاق و تمرين بسيار
فهم خطوط از آن جهت اهميت دارد كه واكنش مخاطب را اغلب به صورت ناخودآگاه مي طلبد و اگر درست استفاده شده باشند، تاثير عكس را افزون مي كنند. خطوط استفاده هاي زيادي در عكس دارند. مي توانند بخش هاي مشخصي از تركيب بندي را جدا، متحد يا برجسته سازند و اگر جذابيت لازم را داشته باشند، مي توانند به خوديِ خود موضوع بصري عكس هاي شما شوند. مثلا خطوط تار يك عنكبوت.ضمنا، هشيار باشيد تا....ادامه مطلب...
تجهیزات عکاسی با کیفیت، به تنهایی باعث نمیشوند عکاس خوبی شوید. این چیزی است که حرفهایها به شما میگویند. برای ثبت عکسهای خوب بیش از آنچه در مورد تجهیزات میتوان صحبت کرد، صحبت وجود دارد.
حتی امروزه نیز به زیبایی عکسهای آنسل آدامز که 60 ـ 70 سال پیش گرفته شدند، نگاه میکنیم؛ پیش از آن که بسیاری از پیشرفتهای امروزی عکاسی را به رسانهای عمومی تبدیل کند. آیا به این عکسها «هنر» اطلاق میشود؟ البته. آیا به تجهیزات پیشرفته و مدرن ثبت شدند؟ به هیچ عنوان.ادامه مطلب...
عکاسی مینیمالیستی یک هنر کمتر شناخته شده است. بهره گیری از تصاویر آرام ، متمرکز ساختن کادر در عناصر اصلی برای خلق ترکیبی بی نقص، صراحت بیان و سادگی از ویژگیهای این سبک از عکاسی است.
این سبک از عکاسی با طرح یک چالش با تنطیم یک یا دو عنصر و حذف تمام اضافات در کادر به بیان یک موضوع و پیام می پرداد.
در تعاریف آمده است که اساس هنر مینیمال خلاصه گرایی در فرم و تاکید بر محتوا ی اثر است و پیش از آنکه به احساسات شخصی و بیان آنها علاقه مند باشد،سعی دارد از قوانین فیزیک و ریاضی و استعاره و نشانه در خلق آثار استفاده کند.
بنابراین می توان عنوان کرد که یک مکتب هنری است، مکتبی که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان روشهای ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی و یا شبه فلسفی بنیان گذاشتهاست.
.: Weblog Themes By Pichak :.